Baitullah : Rindu yang tak pernah padam

Baitullah : Rindu yang tak pernah padam
Baitullah : Rindu yang tak akan padam hingga ke akhirku...

Wednesday, May 4, 2011

Kenapa Obama Enggan Membenarkan Gambar Mayat Usamah Dikeluarkan?

Assalamualaikum pengunjung yang sudi membaca. Berikut adalah berita yang dipetik dari Yahoo news;

osama_bin_laden_dead
Gambar tipu.......


Here are our top stories from Washington:
Obama decides not to release bin Laden photos
President Obama said he had decided not to release photographs of Osama bin Laden's body because they could have incited violence and been used as an al Qaeda propaganda tool. In deciding not to make public the pictures of the corpse, Obama resisted arguments that to do so could counter skeptics who have argued there is no proof bin Laden is dead. "I think that given the graphic nature of these photos, it would create some national security risk," Obama told "60 Minutes." [ID:nL3E7G4030]
Obama enggan mengeluarkan foto-foto mayat Usamah yang ditembak mati serta gambar2 pengkebumian   Usamah di laut sebagai bukti kesahihan kematian Usamah untuk ditunjukkan kepada dunia. Kenapa ya ? Cukupkah penjelasan beliau diatas ? Yakinkah kita dengan penjelasannya itu ? Masih ramai yang merasa amat ragu-ragu tentang alasan yang diberikan termasuklah rakyat Amerika sendiri.
Saya sendiri masih skeptikal atas sikap Amerika yang begitu baik hati mematuhi peraturan Islam yang menuntut  pengkebumian jenazah orang islam dalam tempoh 24 jam selepas kematian. Sungguh luhur niat mereka yang cuba mengelakkan kubur Usamah dijadikan Makam Wali dengan menguburkannya di laut!
Sungguh aneh sikap Amerika yang kadang-kadang tidak dapat dijangka.
Maka, keluarlah beberapa rasional atas tindakan2 Amerika ini selepas 'kematian' Usamah;
1. Ya memang benar, foto2 jenazah Usamah memang akan membangkitkan kemarahan masyarakat dunia Islam  seperti dakwaan Obama kerana keadaan jenazah yang hancur lebur dan menggerikan. Maklumlah beliau ditembak bertubi2 oleh sekumpulan Skuad khas Amerika sedangkan beliau tidak bersenjatapun. (pada mulanya Amerika  telah memaklumkan tentang pertempuran bersenjata dengan Usamah semasa serangan dibuat. Jelas Amerika adalah MUNAFIK !!! PUTAR BELIT !!).
2. Ya memang benar, jenazah Usamah serta wajahnya hancur lebur dan tidak boleh dikenali, maka bukan saja menaikkan kemarahan ummat Islam malah mungkin ada yang tidak mahu mempercayai bahawa mayat dalam foto-foto tersebut adalah  Usamah.
3. Mayat Usamah dikebumikan segera ke laut bukanlah kerana Amerika menghormati ajaran Islam, namun kerana ingin segera menyembunyikan ketidakperimanusiaan Amerika terhadap orang Islam yang telah dihancurkan tanpa belas.
4. Atau mungkin....Amerika telah tersalah menembak dan membunuh seseorang yang bukan Usamah !
Teori-teori di atas mungkin benar atau salah. Tapi kenapa Amerika terus-terusan berdolak-dalik? Setelah beberapa hari kesyahidan Usamah, hanya kenyataan-kenyataan dari White House sahaja yang kita terima sedangkan bukti2 visual tidak ditunjukkan sama sekali.....di zaman multimedia ini.....sukar kita menerima bukti2 mulut sahaja...

1 comment:

  1. Memang sah. Berita2 hari ini memaparkan pengakuan Obama bahawa imej jenazah Usamah is gruesome !Mayatnya berlubang sana sini. Amerika barbaric !!.

    ReplyDelete

Assalamualaikum pengunjung. Terima kasih atas semua komen-komen anda. Komenlah apa sahaja asalkan tidak tercatat dosa di dalam buku amalan anda(mencarut berdosa tau !).Terima kasih komen yg membina. Terima kasih juga komen yg menjatuhkan. Orang-orang hebat menjadi hebat setelah banyak kali bangun dari banyak kali kejatuhan. Akhirnya ia bangun dan tak jatuh-jatuh lagi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

terima kasih dariku...

Tajuk-tajuk saya

Menyentuh Hati-Peristiwa Almarhum Ustaz Fadhil Noor

Syuhada Chechen. Mereka telah memilih Syahid.