Baitullah : Rindu yang tak pernah padam

Baitullah : Rindu yang tak pernah padam
Baitullah : Rindu yang tak akan padam hingga ke akhirku...

Saturday, October 22, 2011

Ana Dan Ghadaffi


Innalillahi wainna ilaihi roojiun. Ana menerima berita kematian Ghadafii dengan perasaan yang bercampur baur. Lega, gembira, puas hati, sedih juga....

Lega....saudara-saudara muslimku di Libya bebas dari kuku besi yang gila kuasa dan tidak memperdulikan rakyatnya. Muammar hidup mewah, dengan gaya hidup yang aneh. Semoga Islam bangun di Libya atas keruntuhan jahiliah (doa suamiku..).

Gembira....Alhamdulillah, perang saudara di Libya tamat. Rakyat Libya boleh bersatu semula untuk bangunkan negara yang hancur dan memilih pemimpin yang boleh membela.

Puas hati......penyertaan ana dalam demo anti-Ghadaffi di kedutaan Libya pada 27 Feb 2011  terasa berbaloi.

Sedih...kematiannya yang tragis...ditembak bertalu-talu oleh rakyatnya yang amat berang. Begitulah adatnya...ketika hayat hidup dengan gila kuasa dan tidak memperduli......akhirnya mati kita dalam kehinaan dan tidak dipedulikan. Semoga Allah mengampuni dosa-dosa Muammar. 






Ana......di depan kedutaan Libya.

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum pengunjung. Terima kasih atas semua komen-komen anda. Komenlah apa sahaja asalkan tidak tercatat dosa di dalam buku amalan anda(mencarut berdosa tau !).Terima kasih komen yg membina. Terima kasih juga komen yg menjatuhkan. Orang-orang hebat menjadi hebat setelah banyak kali bangun dari banyak kali kejatuhan. Akhirnya ia bangun dan tak jatuh-jatuh lagi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

terima kasih dariku...

Tajuk-tajuk saya

Menyentuh Hati-Peristiwa Almarhum Ustaz Fadhil Noor

Syuhada Chechen. Mereka telah memilih Syahid.