Baitullah : Rindu yang tak pernah padam

Baitullah : Rindu yang tak pernah padam
Baitullah : Rindu yang tak akan padam hingga ke akhirku...

Saturday, January 8, 2011

Lihatlah...Kita Adalah Pengeluar Minyak Sawit Terbesar Di Dunia !

Assalamualaikum pengunjung budiman. Lihatlah fakta melalui gambar-gambar dibawah. Kita adalah pengeluar minyak sawit TERBESARRR di dunia. Buktinya...hari ini di pasaraya-pasaraya  besar di tempat kita, rak-rak meletakkan minyak-minyak masak penuh !  Penuh dengan debu !!!


Rak-rak minyak masak juga dipenuhi dengan minyak-minyak masak bunga matahari, soya dan minyak jagung. Macamlah kita pengeluarkan terbesar minyak-minyak ini. Tengoklah tu.


Pagi tadi terkantoi saya ketika ingin membeli minyak masak. Suri-suri rumah, para ibu dan para-para dapur, bersiap sedialah dari sekarang untuk belajar membuat taik minyak atau menanam kelapa sawit sendiri sebab lepas ni u all tengoklah harga minyak macamana. kalau tak naik, memang temberang besar dia orang. Cemerlang Tembelang Temberang !! Macamanalah dema tadbir ekonomi negara ?


7 comments:

  1. Puan, mak saya dulu-dulu buat minyak kelapa..tapi sekarang, nak beli santan pun mahal..

    ayah saya dah mula tanam pokok nyiur..bekalan 10 tahun akan datang..

    ReplyDelete
  2. Alasan harga santan dinaikkan supaya kita kurang guna, supaya taklah rakyat naik minyak !! Wah ! tahniah kpd bapa farhana dgn wawasanny melalui pokok kelapa.Berbudi pada tanah.

    ReplyDelete
  3. Sekarang semua naik...darah tinggi pun naik..

    Saya boleh selami perasaan ayah saya dan ibu bapa lain yang masih punya anak yang bersekolah..Makanan dekat kantin sekarang kalau RM1, dapat nasi sahaja.

    ReplyDelete
  4. itulah siap ajar indonesia tanam sawit lagi, kaw tanaman dorg sebesar malaysia ni, takke bodoh namenye tu, baik pun bertempat lah,

    SK CINA JADI PILIHAN

    ReplyDelete
  5. Kita pengeluar minyak, tapi minyak mahal. Kita pengeluar minyak sawit terbesar, tapi minyak masak tak da. kita kaya air, tapi air kena bayar...tension jugak jadi rakyat Malaya ni.

    ReplyDelete
  6. Apa dah jadi ni... Nama je negara pengeluar minyak sawit terbesar... Tapi.... ibarat kera dihutan disusukan anak dirumah mati kelaparan

    ReplyDelete

Assalamualaikum pengunjung. Terima kasih atas semua komen-komen anda. Komenlah apa sahaja asalkan tidak tercatat dosa di dalam buku amalan anda(mencarut berdosa tau !).Terima kasih komen yg membina. Terima kasih juga komen yg menjatuhkan. Orang-orang hebat menjadi hebat setelah banyak kali bangun dari banyak kali kejatuhan. Akhirnya ia bangun dan tak jatuh-jatuh lagi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

terima kasih dariku...

Tajuk-tajuk saya

Menyentuh Hati-Peristiwa Almarhum Ustaz Fadhil Noor

Syuhada Chechen. Mereka telah memilih Syahid.