Baitullah : Rindu yang tak pernah padam

Baitullah : Rindu yang tak pernah padam
Baitullah : Rindu yang tak akan padam hingga ke akhirku...

Saturday, December 25, 2010

Iklan Anti-Israel Di Badan Bas Seattle

                                      

Aktivis perdamaian Seattle  merancang memasang iklan  anti-Israel di badan bas komuter  tempatan untuk memprotes sokongan AS bagi negara  haram Yahudi, yang kemudian mencetus protes dari kelompok-kelompok Yahudi.

Sepanduk menunjukkan anak-anak Palestin berdiri di sekitar bangunan yang hancur, dengan tajuk  iklan "Jenayah perang Israel: wang cukai anda di tempat kerja".

Kelompok yang bernama   Seattle Mideast Awareness Campaign membayar King County  $ 1.794 untuk memasang iklan di sisi 12 bas mulai  Isnin bertepatan dengan ulangtahun ke tiga  perang Israel dengan Gaza. Iklan dipasang selama empat  minggu.

Dalam sebuah website diwujudkan untuk kempen stop30billion-seattle.org, aktivis Ed Mast Seattle  memprotes perjanjian tahun 2007 oleh Amerika Syarikat untuk memberikan 30 juta dolar bantuan ketenteraan kepada Israel selama dekad berikutnya.

"The Seattle Mideast Awareness Campaign meluncurkan iklan ditujukan untuk mempromosikan hak-hak yang sama untuk Palestin dan  Israel, serta mengakhiri bantuan ketenteraan Amerika Syarikat untuk Israel, yang berlanjutan pada saat krisis ekonomi dan pemotongan belanjawan yang parah yang telah mengakibatkan  pengangguran  yang sangat besar, " demikian tulisan di dalam web tersebut.

Di Seattle, iklan bus tersebut  telah  menyebabkan  lebih  dari 2.000 aduan dan e-mail kepada King County Department of Transportation kebanyakan dari  mereka  menentang  bergerak, demikian menurut juru cakap  Linda  Thielke.
(muslimdaily.net)

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum pengunjung. Terima kasih atas semua komen-komen anda. Komenlah apa sahaja asalkan tidak tercatat dosa di dalam buku amalan anda(mencarut berdosa tau !).Terima kasih komen yg membina. Terima kasih juga komen yg menjatuhkan. Orang-orang hebat menjadi hebat setelah banyak kali bangun dari banyak kali kejatuhan. Akhirnya ia bangun dan tak jatuh-jatuh lagi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

terima kasih dariku...

Tajuk-tajuk saya

Menyentuh Hati-Peristiwa Almarhum Ustaz Fadhil Noor

Syuhada Chechen. Mereka telah memilih Syahid.